Informacje

informacje dla rodziców uczniów kl.1

Informacja dla rodziców uczniów

rozpoczynających naukę w klasie pierwszej OSM I stopnia

  1. Rodzic przyprowadza dziecko do szkoły na zajęcia zgodnie z podanym planem zajęć.
  2. Przyprowadzony do szkoły uczeń nie może mieć żadnych objawów choroby, nawet kataru.
  3. W przypadku złego samopoczucia ucznia rodzic będzie natychmiast wzywany w celu odebrania dziecka ze szkoły.
  4. Dzieci zapisane do świetlicy mogą korzystać z niej w godz. 6.45- 16.30.
  5. Rodzice nie mogą wchodzić na teren szkoły.
  6. Przyprowadzone przez rodzica dziecko jest odbierane przy drzwiach szkoły przez wyznaczonego pracownika szkoły zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez dyrektora szkoły.
  7. Odebranie dziecka po zajęciach szkolnych będzie odbywało się zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez dyrektora szkoły.
  8. Uczeń musi posiadać maseczkę ochronną, z której będzie korzystał w czasie przerw.
  9. Uczniowie zapisani na obiady będą mogli korzystać ze stołówki szkolnej pod opieką nauczycieli według wyznaczonego harmonogramu w godz. 11.00-12.50.
  10. Rodzice uczniów mogą wypożyczyć instrument w szkolnej wypożyczalni instrumentów pod opieką nauczyciela przedmiotu głównego.
  11. Przyniesione przez uczniów na lekcje muzyki instrumenty muzyczne na czas zajęć ogólnokształcących będą zostawiane przez uczniów w przechowalni instrumentów.
  12. Szkoła oferuje uczniom zajęcia logopedyczne oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  13. Uczniowie klas 1-3 w planie zajęć oprócz przedmiotów ogólnokształcących mają ujęte dwa odrębne przedmioty ogólnomuzyczne - kształcenie słuchu i rytmikę.
  14. Rodzice uczniów na pierwszym spotkaniu z nauczycielami muzyki ustalają godziny zajęć gry na instrumencie.
  15. Zajęcia wychowania fizycznego, zgodnie z wytycznymi i zaleceniami MEN, najczęściej będą odbywały się na wolnym powietrzu, w związku z czym rodzice muszą zapewnić dzieciom ubiór stosowny do pogody.
  16. Na pierwszym spotkaniu z wychowawcą rodzice powinni podać wychowawcy swoje adresy mailowe oraz numery telefonów.
  17. Podręczniki i ćwiczenia do przedmiotów ogólnokształcących (z wyjątkiem religii oraz przedmiotów ogólnomuzycznych) zamawia szkoła i wypożycza uczniom na dany rok szkolny.
  18. Wychowawca klasy lub nauczyciel przedmiotu przekazuje rodzicom bądź uczniom pakiet darmowych podręczników oraz ćwiczeń na bieżący rok szkolny.
  19. Uczeń powinien dbać o podręczniki i zwrócić je wychowawcy na koniec roku szkolnego.
  20. Podręczniki do religii oraz kształcenia słuchu rodzice mają zakupić we własnym zakresie zgodnie z informacją podaną na stronie szkoły w zakładce „Dla uczniów- podręczniki”

 

Uczeń klasy pierwszej powinien posiadać:

 

  • buty na zmianę, do chodzenia po szkole (sportowe, na jasnej podeszwie), najlepiej w podpisanym worku
  • plecak
  • piórnik
  • zeszyt: 16-kartkowy w 3 kolorowe linie
  • zeszyt 16-kartkowy w kratkę
  • dodatkowy zeszyt 16-kartkowy w kratkę, który będzie służyć za dzienniczek do korespondencji z rodzicami
  • dwa zatemperowane tradycyjne ołówki, w drewnianej lub plastikowej oprawie, najlepiej średniej twardości HB, mogą być też trójkątne

Oprawa trójkątna ołówka sprawia, że ręka się tak bardzo nie męczy, a palce uczą się prawidłowo układać na ołówku.

  • gumka do ścierania
  • zamykana temperówka
  • klej w sztyfcie
  • miękkie kredki ołówkowe, najlepiej typu BAMBINO
  • nożyczki z zaokrąglonymi końcami (dzieci leworęczne powinny mieć nożyczki dostosowane do dziecka leworęcznego)
  • linijka około 15-20 cm
  • patyczki matematyczne
  • obłożone podręczniki oraz zeszyty ćwiczeń i zeszyty przedmiotowe
  • na obłożone podręczniki, zeszyty ćwiczeń i zeszyty przedmiotowe mają być naklejone naklejki z imieniem i nazwiskiem dziecka oraz klasą
  • skakanka na lekcję w-f

Na zajęcia plastyczno-techniczne

  • miękkie kredki ołówkowe typu BAMBINO (jak wyżej)
  • kredki pastele olejne - 12 kolorów
  • kredki świecowe, najlepiej typu BAMBINO
  • flamastry
  • plastelina -12 kolorów
  • blok rysunkowy w formacie A4 - biały i kolorowy
  • blok techniczny w formacie A4 - biały i kolorowy
  • papier kolorowy do wycinania, tzw. ”Wycinanka”, zwykły, bez kleju
  • bibuła karbowana - kilka kolorów (np. zielona, żółta, czerwona, pomarańczowa, różowa)
  • podpisana teczka na gumkę (do przechowywania prac)

Na zajęcia kształcenia słuchu i rytmiki:

  • czarne getry lub spodenki i białe koszulki
  • baletki (najlepiej czarne), koniecznie podpisane
  • podręcznik „Nasz muzyczny elementarz”, autorzy: Tatiana Stachak, Lidia Florek-Stokłosa, Ilona Tomera-Chmiel, wydawnictwo Euterpe (do zakupienia w księgarni muzycznej przy ul. Krakowskie Przedmieście)
  • duży zeszyt nutowy w szeroką pięciolinię „Andantino” (do zakupienia w księgarni muzycznej przy ul. Krakowskie Przedmieście)
  • zeszyt w kratkę
  • zatemperowane ołówki
  • gumka
  • Wszystkie rzeczy powinny być podpisane, a uczeń powinien wiedzieć, co ma i jak wyglądają jego rzeczy.
  • W związku z zaistniałą sytuacją pandemiczną uczniowie nie mogą pożyczać od siebie żadnych przyborów i materiałów.
  • Oprócz potrzebnych materiałów na zajęcia uczeń powinien mieć w plecaku maseczkę, chusteczki higieniczne oraz drugie śniadanie i butelkę z piciem, najlepiej wodę niegazowaną.